Interviu Claudiu Șferle – Spa Plus
Consultanta Spa & Training pentru centre Spa si HoReCa
Telefon
+40 743564796
Adresa Email
contact@spaplus.ro
1. Cum definesti succesul tau ca Manager Spa?
Pentru mine, succesul se traduce prin satisfacția oaspeților noștri, în urma experiențor deosebite de care se bucură la Riserva Wine Spa. Recenziile pozitive de pe TripAdvisor și alte site-uri de profil ne confirmă emoția pe care o creează experiența Riserva Wine Spa clienților noștri.
2. De ce o cariera in spa si tocmai Manager Spa?
Industria spa este una care cere un mix de abilități și talente, dar și pasiune în interacținea cu oamenii. Dacă inventarele, stocurile și rapoartele lunare sunt ușor de gestionat, devine o provocare păstrarea personalului și a clienților. Ar fi multe de povestit despre arta de a fi terapeut și despre munca în echipă. Pur și simplu îmi place ceea ce fac.
3. Care este sau a fost cea mai mare provocare a ta in calitate de Manager Spa?
Cred că cea mai mare provocare este să mențin personalul motivat și entuziasmat, la fel ca în prima zi. Nu e ușor să fii imparțial și să păstrezi o atmosferă zen într-un colectiv în care predomină sexul frumos. Am observant că angajații fericiți atrag clienți mulțumiți și implicit creșterea vânzărilor.
4. Care sunt calitatile pe care trebuie sa le ai sau sa le dobandesti pentru a deveni Manager Spa?
Indiferent de background (medical sau management), este necesar să acumulezi un mix de cunoștințe din diferite domenii: marketing (pentru a face un plan anual, promovare), financiar (buget, indicatori de perfomanță), legislativ (norme de igienă, securitatea muncii), resurse umane (recrutare, selecție, training continuu și retenție personal), vânzări, customer care, management (organizarea manualului de politici și proceduri), precum și cunoștințe solide din domeniul Spa (trenduri, terapii, noutăți). Fără time management și delegarea unor sarcini ai putea fi copleșit de volumul de muncă. Este importantă și implicarea echipei în luarea unor decizii – de exemplu la introducerea unor terapii noi în meniul Spa. Atitudinea pro-activă, integritatea, responsabilitatea, politețea și optimismul ar fi alte calități apreciate.
5. Ce sfat i-ai da unui incepator sau aspirant la pozitia de Manager Spa?
Educația continuă este foarte importantă. Așa cum am enumerat mai sus, managerul spa trebuie sa dețină un bagaj mare de cunoștințe din domenii variate. Procesul de învățare nu se termină cu o diplomă. I-aș îndemna pe începători să își găsească mentori cu care să schimbe idei și să găsească soluții pentru creșterea afacerii sau pur și simplu pentru a gestiona corect o situație anume. Până în 2018 se derulează gratuit un astfel de proiect – The Global Mentorship Program – care pune în legătură spa manageri începători cu mentori experimentați din diferite țări. Mult success tuturor!